×

Įspėjimai

JFolder: :files: Path is not a folder. Path: [ROOT]/images/stories/ERASMUS/2022-03-22/
JFolder: :files: Path is not a folder. Path: [ROOT]/images/stories/ERASMUS/2022-03-21/
JFolder: :files: Path is not a folder. Path: [ROOT]/images/stories/Naujienos/EKO_IDEJOS_LIETUVAI_20180426
×

Pranešimas

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Džiaugiamės, kad Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija viena iš Kauno mokyklų, tapusi  išskirtinio tarptautinio mokslinio projekto BootStRaP(angl. Boosting Societal Adaptation and Mental Health in a Rapidly Digitalizing Post-Pandemic Europe) dalyve. Projekto  siekis – sumažinti žalingą skaitmenizacijos poveikį jaunų žmonių psichikos sveikatai ir inicijuoti pokyčius sveikatos apsaugos ir socialinės politikos srityse. 

 Lietuva yra tarp 14-os šalių, kuriose prasidėjo šis 5-eris metus truksiantis mokslinis tyrimas. Vidutiniškai 1 iš 4 jaunuolių patiria interneto priklausomybės riziką. Tyrėjai siekia suprasti, kas ir kodėl  šią riziką lemia ir kaip elgesio pokyčiai gali ją sumažinti. Taigi, projektas prisidės padedant išvengti galimo probleminio interneto naudojimo ateityje. 

 Mokslininkai analizuos, kaiptūkstančiai savanorių paauglių iš įvairių Europos šalių, skirtingų kultūrų, socioekonominių sluoksnių ir ugdymo sistemų naudojasi internetu kiekvieną dieną. Trejų metų laikotarpiu 9-iose iš tyrimo šalių jo dalyviais bus pakviesti tapti virš 10 tūkst. Moksleivių, iš jų – 1200 iš Lietuvos. 

 Vienas iš svarbių tikslų yra įgalinti jaunimą ugdyti sveiko naudojimosi internetu įpročius, užbėgant už akių žalojančiam probleminio interneto naudojimo poveikiui ir pagelbstint tėvams, globėjams, mokytojams atpažinti su tuo susijusias rizikas. 

 Esame dėkingi Lietuvos sveikatos mokslų universitetui ir Skaitmeninės etikos centrui už galimybę dalyvauti ir aktyviai prisidėti prie projekto įtraukiant moksleivius ir jų tėvus, kurių sutikimai bus būtini kviečiant vaikus. 

Pirmasis projekto susitikimas vyko Jungtinės Karalystės mieste Missendene kovo 14-16 dienomis. Nacionalinės projekto komados vadovas – dr.Julius Burkauskas (Lietuvos sveikatos mokslų universitetas), Rasa Jauniškienė (Skaitmeninės etikos centras),  Rozvita Brazaitienė (Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija, direktoriaus pavaduotoja), Justina Krapauskaitė (Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija, 8a klasės mokinė), Žygimantas Dūda (Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija, 8a klasės mokinys). 

Tarptautinė trijų dienų konferencija subūrė rimtam darbui mokslininkus, mokytojus ir mokinius. Aptarti pirmų metų darbų etapai, pratestuota programinė įranga, išklausyti įvairių šalių pasiūlymai. 

 

Rozvita Brazaitienė, Direktoriaus pavaduotoja ugdymui 

 

 


Erasmus+ KA220 projekto partnerių antrasis susitikimas Liublianoje

 2024 metų lapkričio 27-29 dienomis įvyko antrasis Erasmus + projekto „Refining the boundaries of education stages in compulsory education system: from transition to continuity“ No. KA220-SCH-027BD615 tarptautinis partnerių susitikimas Liublianos universitete, Slovėnijoje. Šis renginys sutelkė dėmesį į esminius švietimo etapus, kurie yra būtini sklandžiam mokinių perėjimui iš vieno ugdymo lygmens į kitą. Susitikime dalyvavo ne tik mokytojų komanda iš Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos, bet ir jungtinės švietimo specialistų komandos iš kitų šalių, tokių kaip Estija, Slovakija ir Slovėnija.

 Kiekviena delegacija turėjo galimybę pasidalinti savo unikaliomis praktikomis ir iššūkiais, su kuriais susiduria jų švietimo sistemos. Susitikimo metu buvo daug dėmesio skiriama klausimyno apie mokinių perėjimo procesą sudarymui ir jo klausimų aptarimui. Šis klausimynas yra esminė projekto sudedamoji dalis, kadangi jis padės sistemingai tirti, kaip skirtingose šalyse yra organizuojamas perėjimas tarp ugdymo lygių, ir kas gali būti tobulinama. Partneriai dirbo kartu, kad atrinktų klausimus, kurie geriausiai atspindėtų mokinių ir mokytojų patirtį, tuo pačiu užtikrinant, kad gauti duomenys būtų patikimi ir naudingi projekto tikslams.

Kita svarbi susitikimo dalis buvo skirta kiekvienos projekte dalyvaujančios šalies ugdymo įstaigos veiklų pristatymui, padedančių vaikams greičiau adaptuotis pereinant iš vieno mokymosi lygmens į kitą. Pasidalinimas gerąja patirtimi apėmė įvairias metodikas, naudojamas efektyviam perėjimo užtikrinimui. Estijos, Lietuvos ir Slovakijos mokyklų atstovai pristatė metodikas, veiklas bei patirtis, kurios orientuotos į emocinę paramą ir socialinę integraciją mokiniams, kurie pereina iš vieno mokymosi lygmens į aukštesnį. Inovatyvus požiūris į pedagogiką ir bendradarbiavimas tarp mokyklų yra raktas į sėkmingesnį mokinių perėjimą. Diskusijų metu netrūko skirtingų pavyzdžių, kaip tas pats dalykas gali būti skatinamas skirtingais metodais, atsižvelgiant į kultūrinius ir socialinius kontekstus.

Šis susitikimas ne tik sustiprino tarptautinį bendradarbiavimą tarp partnerių, bet ir skatino naujų idėjų bei sprendimų paiešką, kurie galėtų pagerinti mokinių ugdymo procesą. Partneriai išreiškė viltį, kad būsimi susitikimai ir diskusijos prisidės prie projekto tikslų pasiekimo ir sklandesnio mokinių perėjimo užtikrinimo.

 

„ERASMUS+“ KA220 PROJEKTO PIRMASIS PARTNERIŲ SUSITIKIMAS TRNAVOJE

2024 metų gegužės mėnesio 5-7 dienomis įvyko pirmasis Erasmus + projekto „Refining the boundaries of education stages in compulsory education system: from transition to continuity“ No. KA220-SCH-027BD615 tarptautinis partnerių susitikimas Trnavos universitete Trnavos mieste Slovakijoje. Jame dalyvavo ne tik mokytojų komanda iš Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos, bet ir jungtinės švietimo specialistų komandos iš tokių šalių, kaip Estija, Slovakija, Slovėnija. Susitikimo tikslas apėmė tokias sritis, kaip partnerių prisistatymas, detalus projekto vystymo etapų aptarimas, lėšų paskirstymas įvairioms projekto veikloms. Susitikimo metu didelis dėmesys skirtas projekto valdymui ir diegimui, diskusijai apie skirtingų šalių švietimo sistemas, gerosios praktikos palaikymą padedant ketvirtos klasės mokiniams paprasčiau adaptuotis penktoje klasėje. Projekto koordinatoriai vaizdžiai pristatė bendrą projekto viziją ir išdėstė pagrindinius etapus, kuriuos reikės įgyvendinti numatytomis datomis, įvardino kiekvieno partnerio atsakomybes, o dalyviai aptarė konkrečius veiksmus, pristatė savo šalių švietimo sistemos ypatumus, mokinių pereinamojo laikotarpio ypatumus ir mokytojų iššūkius. Diskusijų metu buvo atskleista, kad, nors švietimo sistemos skiriasi, daugelyje šalių susiduriama su panašiomis problemomis, tokiomis kaip mokinių streso lygio padidėjimas, socialinės adaptacijos sunkumai ir mokymosi krūvio padidėjimas. Šios diskusijos - tai puiki pradžia norint išgryninti bendrą adaptacijos terminą, leisiantį geriau suprasti, kaip įvairiose šalyse vyksta mokinių perėjimas iš ketvirtos į penktą klasę, ir padėsiantį rasti būdus, kaip pagreitinti ir supaprastinti šį periodą. Siekiant užtikrinti sklandžią projekto eigą, buvo sutarta reguliariai keistis informacija ir palaikyti nuolatinį ryšį, numatyti tolimesni susitikimai ir seminarai, skirti dalytis projekto eigos rezultatais ir aptarti galimus patobulinimus. Šis tarptautinis Erasmus projektas ne tik padės geriau suprasti ketvirtokų adaptacijos procesą pereinant į penktą klasę, bet ir tikime paskatins bendradarbiavimą tarp skirtingų šalių švietimo specialistų. Dalyviai grįžo į savo šalis su naujomis žiniomis, idėjomis ir įkvėpimu, kuris padės jiems toliau gerinti švietimo kokybę ir mokinių gerovę.

 

 

DAR VIENAS ERASMUS+ KA220 PROJEKTAS STARTUOJA:

“REFINING THE BOUNDARIES OF EDUCATION STAGES IN THE COMPULSARY EDUCATION SYSTEM: FROM TRANSITION TO CONTINUITY”

 

Nuo šių metų rugsėjo 1 d. Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje startuoja dar vienas Europos Komisijos lėšomis finansuojamas Erasmus+ KA 220 projektas - “Refining the boundaries of education stages in the compulsory education system: from transition to continuity”.

Šis projektas tęsis tris metus ir baigsis rugpjūčio 31d., 2026 metais. Projekte dalyvauja 4-ios šalys: Slovakija (projekto koordinatoriai), Slovėnija, Lietuva ir Estija. Pagindiniai projekto tikslai yra šie: gerinti mokinių perėjimo procesą, kai jie pereina iš vieno ugdymo etapo į kitą (pvz. iš pradinio ugdymo į vidurinį), skatinti mokymo programos tęstinumą įvairiuose ugdymo etapuose siekiant užtikrinti mokinių žinių ir įgūdžių tobulėjimą, atlikti visapusišką perėjimų tarp skirtingų privalomojo ugdymo pakopų vertinimą siekiant nustatyti sritis, kurias reikia tobulinti, tiksliai nustatyti svarbiausius privalomojo švietimo sistemos perėjimo etapus, kuriuose mokiniai gali susidurti su iššūkiais, mokymosi trukdžiais, bei rasti efektyvius būdus juos įveikti.

 

Tikime, kad dalyvavimas projekte padės išspręsti iššūkius ir trikdžius su kuriais susiduria mokiniai pereidami iš vieno ugdymo etapo į kitą, taip pat pagerės ugdytinių akademiniai ir neakademiniai rezultatai. Problemų, kylančių perėjimo etape, sprendimas pagerins mokinių mokymosi rezultatus ir padidins jų motyvaciją. Taip pat mokytojai turės galimybę   patobulinti mokymo/ugdymo metodus ir strategijas padedančias mokiniams sėkmingai pereiti iš vienos ugdymo pakopos  į kitą, padidės mokytojų motyvacija ir pasitenkinimas darbu.

Belieka palinkėti visiems projekto dalyviams didelės sėkmės ir puikių įgyvendinant projekto tikslus rezultatų!

 Stambulo gatvėse neseniai skambėjo lietuvių kalba!

 

Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai 2024 m. spalio 7-11 dienomis leidosi į įsimintiną kelionę į Stambulą, kur kartu su partneriais iš Turkijos, Rumunijos, Graikijos, Latvijos ir Italijos dalyvavo tarptautiniame ERASMUS+ projekte „CLIMATE ACTION STARTS FROM LOCAL LEVEL (CALL)“. Bendras šio projekto tikslas skatinti tarpkultūrinį bendradarbiavimą, mokymąsi tarp skirtingų Europos šalių mokinių, skatinti mokinius ir mokytojus keisti savo elgesį, kad sumažintų savo neigiamą poveikį aplinkai. Šį kartą susitikimo tema buvo skirta ekofobijai – baimei dėl klimato kaitos. Stambule vykusiame susitikime dalyviai diskutavo apie klimato kaitos padarinius, aktyviai dalyvavo veiklose ir dirbtuvėse, kartu kūrė veiksmų planus, kuriuos įgyvendins grįžę į Lietuvą.

Penkių dienų mobilumo laikotarpiu projekto dalyviai ne tik susipažino su nuostabiu miestu, turėjo unikalią galimybę pažinti skirtingų kultūrų atstovus, bet ir įgijo žinių bei įgūdžių, kurie padės jiems aktyviai prisidėti prie aplinkos apsaugos.

Pirmoji susitikimo diena prabėgo Turkijos atstovų mokykloje Gem Egitim Hizmetleri Turizm Ve TIC.LTD STI. Ozel Sancaktepe Final Akademi Anadolu Lisesi, kur po iškilmingos sutikimo ceremonijos dalyviams buvo organizuotas supažindinimas su mokykla, mokiniai dalyvavo susipažinimo veiklose.

Antradienis buvo kupinas įkvėpimo ir naujų idėjų. Mokiniai, pristatydami savo pranešimus, kalbėjo apie ekofobiją, pabrėždami, kad nerimas dėl aplinkos gali turėti neigiamą įtaką jaunų žmonių gyvenimo kokybei. Jie taip pat dalijosi savo patirtimi, kaip patiems įveikti ekofobiją ir skatinti aplinkinius gyventi tvariau, o eko dirbtuvėse dalyviai sukūrė originalias skrybėles, akcentuodami tvaraus gyvenimo svarbą.

Trečiadienis tapo viena intensyviausių dienų. Nuo ankstyvo ryto išvykus į Stambulo centrą pavyko aplankyti išskirtinio grožio pagrindines miesto mečetes, istorinį Stambulo universitetą, centrinį ekologinį parką, Teodosijaus ir Konstantino obeliskus, Gyvatės koloną, o vakaro akcentu tapo plaukimas Bosforo sąsiauriu, kuomet vakaro šviesomis nuspalvintos Stambulo mečetės, rūmai, jaukūs žvejų laiveliai ir galingi tiltai sukūrė nepaprastą nuotaiką.

Ketvirtadienis nenusileido savo intensyvumu. Po ilgos kelionės mašinų pilnomis miesto gatvėmis dalyviai Florya regione džiaugėsi unikalia galimybe susipažinti su vienu naujausiu pasaulyje ir didžiausiu Stambule teminiu Akvariumu, kuris išsiskiria savo interaktyvumu, atogrąžų miškų sekcija ir naujausios kartos technologijomis. Diena pasibaigė Atatürk Arboretum natūralios ir itin saugomis gamtos parke.

Penktadienis – atsisveikinimo diena, buvo kupina emocijų. Mobilumo veiklų pabaigą vainikavo padėkos žodžiai organizatoriams, turkiški tradiciniai šokiai ir sertifikatų įteikimas kiekvienam projekto dalyviui. Ir nors išsiskirti buvo labai liūdna, nuriedėjo ne viena ašara, mokiniai žinojo, kad ši patirtis pakeitė juos visam gyvenimui. Dalyvavimas projekte ne tik praturtino dalyvių žinias apie klimato kaitą, bet ir paskatino juos kritiškai mąstyti, ieškoti inovatyvių sprendimų ir imtis atsakomybės už savo veiksmus kuriant tvarią ateitį.

Žalios energijos įžvalgos: mokantis ir kuriant tvarią ateitį kartu su bendraminčiais iš Europos

 

 Šių metų balandžio 8-12 d. Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija organizavo “Erasmus+” KA220 projekto “CALL” mobilumą Kaune, kurio tema buvo “Green energy”. Visą savaitę mokiniai iš Rumunijos, Italijjos, Graikijos, Turkijos, Lietuvos ir Latvijos drauge su mokytojais įsitraukė į įdomias veiklas, kurios didino mokinių sąmoningumą apie švarią, tvarią energiją ir jos svarbą siekiant išsaugoti mus supančią aplinką. Pasaulio kova su skubiu klimato kaitos reiškiniu neįmanoma be vietinių iniciatyvų ir veiksmų siekiant kovoti su klimato kaita Žemėje, ne veltui ir pats projektas vadinasi “Climate Actions starts from Local Level”.

Mobilumo Lietuvoje programa prasidėjo šiltais pasisveikinimais, kai svečiai atvyko į gimnaziją ir buvo pasitikti entuziastingai nusiteikusios “Erasmus+” projekto komandos. Po jaukios pasveikinimo ceremonijos ir mokytojams surengtos pažintinės kelionės gimnazijos viduje, dalyviai vyko į Kauno Senamiestį kur jų laukė mokytojų parengtos orientacinės varžybos, svarbių Kauno senamiesčio objektų lankymas ir žinoma, skanūs prizai tai komandai, kuri nugalėjo.:). 

Kitą dieną mokiniai  žaliuoju transportu-traukiniu, vyko į Vilnių, apsilankė Energetikos ir Technikos muziejuje, dalyvavo grupiniuose pokalbiuose apie darnų transportą ir energiją.

Trečiadienį visi projekto dalyviai dalyvavo konferencijoje „Žalia Energija“, pristatė savo ruoštus pranešimus apie žaliąją energiją ir jos panaudojimo potencialą savo šalyje, dalinosi įžvalgomis  apie žaliosios energijos privalumus ir trūkumus, vėliau mokinių laukė praktinės dirbtuvės, kurių metu dalyviai konstravo vabaliukus judančius nuo saulės energijos, skaičiavo savo ekologinį pėdsaką.

Dar vieną dieną projekto dalyviai  vyko į Tauragės Vėjo jėgainių parką, dalyvavo praktinėse dirbtuvėlėse, konstravo vėjo jėgaines ir matavo jų galingumą, galiausiai nuvyko prie vėjo jėgainių, kur jų laukė edukatorių paruoštos įdomios užduotys. Dieną vainikavo pasivaikščiojimas jaukiomis Tauragės miestelio gatvelėmis, bei pasikėlimas į bokštą Raudonės pilyje.

Tačiau viskas kas turi pradžią, turi ir pabaigą... . Projektas „CALL“ baigėsi ir išaušo paskutinė projekto diena, kurios metu „Erasmus+“ projekto dalyviai nuo pat ryto žygiavo Aleksoto apylinkėse: aplankė VDU Botanikos sodą, Fredos senąsias kapines, stiklo fabriką bei Aviacijos muziejų. Po pietų mokiniai dalyvavo protmūšyje ir pasitikrino visos savaitės metu įgytas žinias.  

Atsisveikinimas su draugais neapsėjo be ašarų, gaila buvo išsiskirti su naujais draugais, tačiau tikime, kad mokinių draugystė nepasibaigs , o būsimi projekto susitikimai atvers duris naujoms pažintims  ir įsimintinoms kelionėms. 

Gimnazijos mokiniai ir mokytojai keliauja į Graikiją su Erasmus projektu

Neseniai (2024 m. kovo 25-29 d.) Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos  mokinių ir mokytojų komanda dalyvavo Erasmus+ projekto „Climate Action starts from local level“ (CALL) mobilume Prevezoje, Graikijoje. Projekto tikslas – skatinti tarpkultūrinį bendradarbiavimą,  mokymąsi tarp skirtingų Europos šalių mokinių, skatinti mokinius ir mokytojus keisti savo elgesį, kad sumažintų savo neigiamą poveikį aplinkai.

Projekto mobilume  dalyvavo šešios šalys: Italija, Rumunija, Latvija, Turkija, Graikija ir Lietuva. 

Kelionės metu mokiniai turėjo galimybę susipažinti su Graikijos kultūra ir istorija, aplankyti senovinius miestus, tokius kaip Kassiopė, Nekromanteio, Parga, pasigrožėti Archerono upės pakrantėmis,  nuostabiu Jonijos jūros   kraštovaizdžiu. Amvrakikos įlankoje dalyviai susipažino su ypač svarbia vietos ekosistema, grožėjosi delfinais, jūrų vėžliais ir paukščiais jų natūralioje gyvenamojoje vietoje, sužinojo apie retas ir saugomas gyvūnų ryšis, gyvenančias šiame regione.   

Erasmus+ programa suteikė unikalią galimybę mokiniams ir mokytojams ne tik gilinti savo žinias, bet ir ugdyti vertybines nuostatas, susijusias su tvarumu ir aplinkosauga. Dalyvaudami įvairiose programoje siūlomose veiklose, projekto dalyviai galėjo praktiniu būdu tobulinti savo žinias ir įgūdžius. Aplinkai draugiškų valiklių gaminimo dirbtuvėse dalyviai sužino apie tradicinių valymo priemonių poveikį aplinkai, išmoko gaminti ekologiškus valiklius iš natūralių ingredientų, tokių kaip actas, citrinos rūgštis ir soda, suprato  tvaraus vartojimo principus ir jų svarbą aplinkosaugai. Natūralaus muilo ir kremo gamybos užsiėmimuose mokiniai ir mokytojai susipažino  su natūralaus  muilo ir kremo gamybos procesu naudojant natūralius aliejus ir sviestus.

Mobilumo savaitei Graikijoje einant į pabaigą veiklos vis dar vyko intensyviai. Nuo ankstaus ketvirtadienio ryto projekte dalyvaujantys mokytojai ir mokiniai miesto parke sodino alyvmedžius, taip prisidėdami prie ekologinės aplinkos kūrimo.  Organizuotos veiklos padėjo sustiprinti bendruomeniškumo jausmą bei atsakomybę už aplinką. Vėliau visi kartu aplankė Nikopolio muziejų, kuriame susipažino su miesto istorija, lankėsi antikiniame amfiteatre. Be šių projekto veiklų, Erasmus+ programos dalyviai tvarkė Prevezos paplūdimį, dalyvavo orientacinėse varžybose Prevezos miestelyje, sėjo iš savo šalių atsivežtų augalų sėklas.

Dalyvaudami įvairiose programoje siūlomose veiklose, Erasmus+ dalyviai ne tik įgijo  vertingų žinių ir įgūdžių, bet ir tapo aktyviais aplinkosaugos puoselėtojais.

Mokiniai taip pat turėjo galimybę tobulinti savo anglų kalbos įgūdžius bendraudami su bendraamžiais iš kitų Europos šalių. Projektas suteikė jiems ne tik nepamirštamų įspūdžių, bet ir vertingų žinių bei patirties.

Mokytojai taip pat džiaugėsi galėdami dalyvauti projekte ir tobulinti savo profesinius įgūdžius. Jie turėjo galimybę susipažinti su kitų šalių švietimo sistemomis ir metodais, taip pat užmegzti ryšius su kolegomis iš Europos.

ERASMUS+ programa suteikė puikią galimybę  tobulinti savo žinias ir įgūdžius tvarumo srityje, įgyti praktinės patirties, susipažinti su kitų šalių patirtimi ir gerąja praktika, o taip pat prisidėti prie švaresnės ir tvaresnės ateities kūrimo.  

Graikijoje Prevezos mieste įvykęs mobilumas , tai jau antrasis šio projekto mobilumas (pirmasis įvyko Rumunijoje). Visai netrukus, t.y. jau kitą savaitę įvyks trečiasis šio projekto mobilumas, šį kartą - Lietuvoje.

Tariame nuoširdų ačiū projekto koordinatoriams Graikijoje ir laukiame naujų susitikimų Lietuvoje.

 

Neįprasti kalėdinių žaisliukų gaminimo būdai iš pakartotinai

 panaudotų medžiagų ir kitos praktinės veiklos....

 

”Erasmus+” projekto ”CALL” nariai ne tik keliauja į svečias šalis, bet ir darbuojasi įvairiose kūrybinėse dirbtuvėse. Visą gruodžio mėnesį mokiniai gamino kalėdinius žaisliukus ir papuošimus,  kabino juos ant Kalėdinės eglutės, puošė kitas gimnazijos erdves ir visai neseniai dalyvavo viktorinoje: ”Ar pažįsti savo Žemę?”.

Visi mokiniai dalyvaujantys projekte entuziastingai prisidėjo prie žaislų gaminimo, pasitelkdami savo kūrybiškumą ir inovatyvias idėjas. Žaisliukai ir papuošalai buvo kuriami iš įvairių medžiagų, kurios lengvai  ir greitai galėjo atsidurti šiukšlių dėžėje. Seni laikraščiai, plastikinių butelių kamštukai, seni audiniai, medis, metalo atraižos ir netgi natūralios medžiagos tokios kaip riešutai ar šakos, tapo pagrindinėmis žaisliukų kūrimo žaliavomis. Darbuodamiesi jaunieji projekto dalyviai ne tik išmoko kaip kūrybiškai ir efektyviai panaudoti šias medžiagas, bet ir įgavo dar didesnį supratimą apie aplinkos saugojimo svarbą, taupymą, vartotojiškumo mažinimą, bei gamtos puoselėjimą.

Dar viena įtrauki ir įdomi veikla, kurioje dalyvavo projekto ”CALL” dalyviai- viktorina ”Earth from space with Samantha Cristoforetti". Mokiniai ieškojo atsakymų į klausimus apie klimato kaitą, miško svarbą, geografiją ir žinoma, gilino anglų kalbos įgudžius. Vėliau mokiniai žiurėjo dokumentinę medžiagą apie ekspediciją į Arktį, kurios metu sužinojo daug įdomių ir svarbių faktų apie šį regioną, kurie turės būti panaudoti sekančioje kūrybinėje užduotyje. 😊

PIRMASIS CALL PROJEKTO MOBILUMAS RUMUNIJOJE-JAŠI MIESTE. EKO RATAS: TVARUS IR PAKARTOTINAS MEDŽIAGŲ PANAUDOJIMAS

 

Pirmasis “ERASMUS+” projekto "Climate Actions starts from Local Level” mobilumas įvyko Jaši mieste, Rumunijoje.  Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos atstovai - mokiniai ir mokytojai - visą savaitę dalyvavo veiklose susijusiose su klimato kaitos mažinimo veiksmais. Pirmąją mobilumo dieną projekto dalyviai  pradėjo nuo ekskursijos po rumunų mokyklos erdves bei susipažinimo žaidimų sporto salėje. Vėliau visų šalių mokiniai pristatė pranešimus apie savo šalį bei mokyklą.  Po pietų vyresnieji mokiniai svečiams aprodė lankytinas Jaši miesto vietas, apsilankė miesto rotušėje, kur susitiko ir pabendravo su Jaši miesto meru.   

Įpusėjus CALL projekto mobilumui Jaši mieste, mokiniai praleido mokykloje: stebėjo eksperimentą apie CO2 dujų susidarymą, diskutavo apie kritinio mąstymo stoką šiuolaikiniame medijų pasaulyje, bei pristatė savo pranešimus apie vartotojiškumo naudą bei žalą. 

Trečiadienio rytą mokiniai pradėjo Anastasie Fatu botanikos sode.  Dalyvaudami grupinėse veiklose, gilinosi į veiksnius, darančius įtaką klimato atšilimo padarinių mažinimui. Po pietų visi aplankė Jaši miesto Technikos universitetą, kuris garsėja ypatingo grožio biblioteka. Senkančią dieną laukė dar smagesnė diena, nes projektų dalyvių laukė išvyka į Karpatų kalnus bei kitas įžymias Rumunijos vietas.

Išvykos metu mokiniai aplankė Vinatori-Neamt  vienuolyną bei bizonų zoologijos sodą. Po sočių pietų keliavo į įspūdingą fortą, nuo kurio atsivėrė nuostabūs Rumunijos vaizdai.

Paskutinę projekto dieną atėjo laikas atsisveikinti. Visi projekto dalyviai gavo dalyvio pažymėjimus, bei klausėsi nuostabios koncertinės programos, kurią dovanojo Rumunijos mokiniai. 

Netrukus vėl visi susitiksime kituose mobilumuose Graikijoje, o vėliau ir kitose šalyse. Labai lauksime svečių iš Rumunijos, Graikijos, Latvijos bei Italijos ir Lietuvoje - Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje. Nekantraujame taip pat svetingai priimti svečius, kaip mes buvome priimti Jaši mieste!



KODĖL ATSINAUJINANTIS ENERGIJOS ŠALTINIS- VĖJO ENERGIJA SVARBI, IR KAIP SUKONSTRUOTI VĖJO JĖGAINĘ?

 

Projektas “Climate action starts from local level” ne tik prasidėjo, bet jau ir įsibėgėjo. Projekto nariai, 7-8 klasių mokiniai, nuolat dalyvauja įvairiose praktinėse, patyriminėse veiklose tam kad sužinotų kas nulemia klimato kaitą, kas yra šiltnamio efektas, kodėl žmogaus veikla, tokia kaip degalų deginimas, miškų kirtimas, pramoninės veiklos ir kt., didina šiltnamio dujų koncentraciją atmosferoje taip sukeldamos intensyvesnį šiltnamio efektą ir prisidėdamos prie globalinio atšilimo, kokie yra alternatyvūs ir švarūs energijos šaltiniai ir kaip jie gali būti panaudojami visų mūsų gyvenime.

Lapkričio mėnesį vyko praktinės dirbtuvėlės, kurių metu projekto dalyviai drauge su mokytoju M. Mikulėnu mėgino išsiaiškinti kas yra vėjo energija, kaip ji gali būti tvariai naudojama, kas yra vėjo turbina, koks yra jos veikimo principas, kokie yra vėjo energijos privalumai ir trūkumai. Mokiniai konstravo vėjo jėgainės maketą, gilinosi į sudėtinių dalių subtilybes: kas yra rotorius, bokštas, kuo svarbios yra kitos techninės vėjo jėgainės specifikacijos.  Na ir sukonstravus vėjo jėgainę beliko ją tik išbandyti ir įsitikinti ar tikrai vėjo energija gali būti verčiama į elektros energiją. Eksperimentas pavyko! Šių praktinių užsiėmimų metu mokiniai ne tik įgijo žinių apie švarią energiją ir jos svarbą aplinkai, bet ir ugdė inžinerinius įskaitant konstravimo, matavimų atlikimo, modeliavimo įgūdžius, patobulino kūrybines, kritinio mąstymo kompetencijas.



ERASMUS+ KA220 “CALL” projektas prasidėjo, o su juo drauge ir įvairios veiklos skirtos mokiniams.....

Kaip žinia, nuo šių metų rugsėjo 1d. startavo dar vienas Europos Komisijos lėšomis finansuojamas Erasmus+ KA 220 projektas - “Climate Action starts from Local Level”, kurio akronimas yra CALL. Šis projektas tęsis du metus ir baigsis rugpjūčio 31d., 2025 metais. Projekte dalyvauja 7-8 klasių mokiniai kartu su partneriais iš Rumunijos, Graikijos, Latvijos, Turkijos ir Italijos.

Mokiniai nuo projekto pradžios jau spėjo sukurti tvarumo ženklelį, plakatą apie energijos taupymą bei projekto logotipą. Kurio gimnazisto kurtas logotipas taps nugalėtoju ir bus naudojamas viso projekto metu paaiškės visai netrukus, bet iš tiesų visai nesvarbu kas laimės, nes visų mokinių darbai buvo atlikti kūrybiškai ir originaliai.

Norint patekti į projektą mokiniai turėjo sudalyvauti atrankoje, kurios metu pretendentai pristatė savo kurtą tvarumo ženklelį, požiūrį į globalines problemas su kuriomis šiuo metu susiduria pasaulis, bei atsakė į mokytojų pateiktus klausimus kodėl nori dalyvauti projekte ir ko tikisi iš jo.

 O visai neseniai, mokiniai dalyvavo praktinėse dirbtuvėlėse - atliko eksperimentą, kurio hipotezė pasitvirtins tik po savaitės. Projekto dalyviai stebės šiltnamio efektą ir fiksuos duomenis kaip keičiasi temperatūra puodeliuose, kuriuose yra dirvožemis su mikroorganizmais. Mokiniai ne tik darbavosi praktiškai, bet ir sužinojo  kokios yra šiltnamio efektą sukeliančios dujos, kaip veikia pats mechanizmas, bei kas yra antropogeninis šiltnamio efektas. Nekantraujame sulaukti rezultatų ir tikime, kad jie įkvėps naujoms idėjoms ir darbams.:)

 



PASIDŽIAUKIME DAR VIENA GALIMYBE, DAR VIENU PROJEKTU

NAUJAS ERASMUS+ KA220 PROJEKTAS “CLIMATE ACTION STARTS FROM LOCAL LEVEL” (CALL) PRASIDEDA!!!!

 

Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija gali didžiuotis gausa tarptautinių projektų, kurie mūsų gimnazijoje sėkmingai įgyvendinami nuo 2014 metų. Rodos, visai neseniai pasibaigė tarptautinis Erasmus + KA 122 “ES4SS” projektas, o štai nuo rugsėjo 1d. startuoja dar vienas Europos Komisijos lėšomis finansuojamas Erasmus+ KA 220 projektas - “Climate Action starts from Local Level”, kurio akronimas yra CALL. Šis projektas tęsis du metus ir baigsis rugpjūčio 31d., 2025 metais. Projekte dalyvauja 6-ios šalys: Turkija, Italija, Lietuva, Latvija, Graikija ir projekto koordinatoriai-mokykla iš Rumunijos.

Vienas iš pagindinių projekto tikslų yra ugdyti visos gimnazijos bendruomenės narių (mokytojų, mokinių, tėvelių, kito aptarnaujančio personalo) ekologinį raštingumą, sąmoningumą, taikant darnaus vystymosi švietimo principus, tobulinti gimnazijos narių bendrąsias kompetencijas. Ekologiškai raštingi žmonės gali priimti protingus sprendimus dėl produktų pirkimo, energijos naudojimo, maisto vartojimo ir daugelio kitų sričių. Tai gali padėti sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir skatinti tvarų vystymąsi, ko mes visi ir siekiame tam, kad išsaugot mūsų planetos žaliąjį rūbą ir įgyvendinti 17-ą darnaus vystymosi tikslų, kurie buvo paskelbti Jungtinių tautų organizacijos dar 2015 metais.

Viso projekto metu mokiniai ne tik atlikinės įvairias užduotis, susijusias su projekto tema, dalyvaus dirbtuvėse, bendraus su partnerių šalių bendraamžiais nuotoliniuose susitikimuose, bet ir turės galimybę aplankyti kitas šalis, pažinti jų kultūrą, papročius, tradicijas bei susirasti naujų draugų.

Palinkėkime mūsų 7-ų klasių gimnazistams didelės sėkmės, daug įsimintinų akimirkų, naudingų patirčių ir didelio žinių bagažo, kurį tikim, mokiniai įgys viso projekto metu.

 

    Nuo 2020 metų gimnazijos mokiniai ir mokytojai  dalyvauja Goethe’s instituto tarptautiniame projekte „CLILiG - integruotas vokiečių kalbos ir dalyko mokymas(is) Lietuvoje". Labai džiaugiamės, kad galime  bendrauti ir bendradarbiauti su kitomis ugdymo įstaigomis,  praturtinti  ugdymo procesą. Aktyvūs kalbos mokymosi metodai  atveria naujas perspektyvas užsienio kalboms, padeda mokiniams ugdyti bendradarbiavimą, tolerancijos ir kritinio bei kūrybinio mąstymo, gamtamokslinio ugdymo kompetencijas vokiečių kalba. Gimnazijos  projekto   „Gamta ir žmogus“ (vokiečių kalba) veiklose dalyvauja pradinių klasių, 5-6 klasių mokiniai.

      Projekto privalumai: IDUKM paįvairina pamokas, leidžia mokiniams pamatyti dalyką kitaip; didėja mokinių mokymosi motyvacija;  mokiniai mokosi bendrauti bei bendradarbiauti; integracija pagilina, išplečia ir susieja žinias bei gebėjimus; galima pritaikyti įvairioms amžiaus grupėms ir gebėjimų lygiams; skatinamas skirtingų dalykų mokytojų bendradarbiavimas; galimybė mokytojams bendradarbiauti su kolegomis iš kitų Lietuvos mokyklų.

PROJEKTINĖS VEIKLOS PADOVANOJUSIOS DAUGIAUSIAI TEIGIAMŲ EMOCIJŲ

Renginys miesto gyventojams „Sportas ir sveikata su vokiečių kalba“

Dalyviai išbandė jėgas viktorinoje apie Vokietiją, susipažino su tvarka garsėjančios šalies rūšiavimo tradicijomis, išmoko žaisti judrų ir nuotaikingą žaidimą „Rot – blau“, pasigaminti tradicinį vokišką gėrimą iš obuolių sulčių. Žaidimo forma buvo pasiūlyta net „rašant“ diktantą vokiečių kalba, mokantis susipažinimo frazių... Tad ir tie, kurie iki šiol nė karto nekalbėjo vokiškai, ir tie, kurie jau mokosi vienos iš svarbiausių ES šalių kalbos, popietę praleido žvaliai ir prasmingai.

Projektinė pamoka „Mitybos grandinė“

Mokiniai naudojantis pateikta medžiaga ir pakartoję kas yra mitybos grandinė mokėsi pagrindinius vokiškus gyvūnų ir augalų pavadinimus, kurie galėtų priklausyti mitybos grandinei. Penktokams įsiminti sunkius žodžius padėjo užduotėlės nearpod ir leraningsApss platformose.

Projektinės pamokos “Wasser im Kaunas”

Pamokų metu mokiniai mokėsi žodžių apie vandenį bei vandens telkinius Kaune. Penktokai ne tik darė įvairias užduotis, žymėjo vandens telkinius Kauno žemėlapyje, bet ir atliko eksperimentą su vandeniu. Eksperimento metu sužinojo, kaip padaryti, kad inde plauktų popierinės žuvytės ir kad pasitelkus vandenį galima užšifruoti žinutę. 

„Schneemann, Schneemann, kalter Mann! Du hast rote Nase dran!...“

Atėjo žiema, o su ja ir žiemos smagumai. Pradinukai pasimokę ketureilio apie senį besmegenį,   pamėgino jį nusilipdyti iš savo pagaminto „sniego“. Kiek džiaugsmo gaminti sniegą  ir mokytis dar visiškai negirdėtų žodžių!

 Wie alt ist ein Baum?

Kokie medžiai auga aplink mokyklą? Kaip šie medžiai vadinasi vokiškai? O kiek šiems medžiams metų? Į visus šiuos klausimus Tarptautinės daugiakalbystės projekto CLILIG „Gamta ir žmogus“ pamokos metu atsakymų ieškojo  penktų klasių mokiniai.

Karneval

Užgavėnės, Karnavalas ar Festnacht? Blynai, Berliner ar Krapfen? Šiuos ir kitus skirtumus bei panašumus aiškinosi  mokiniai per CLILIG (gamtamokslių tyrimų ir vokiečių kalbos projektinę pamoką). Šių projektinių veiklų metu, ketvirtokai, susipažino su Vokietijos ir Lietuvos Užgavėnių papročiais bei tradicijomis, atliko užduotis Kahoot platformoje, ragavo Krapfen (mielinių spurgų).

Šv.Martyno diena

,,Laterne, Laterne“ - dainelės žodžiai skambėjo pirmoje klasėje. Taip pirmokėliai paminėjo Šv. Martyno dieną, kuri su šviečiančiais žibintais užgimė Vokietijoje. Vaikams papasakota, kas toks buvo šv. Martynas, ir pasekta legenda apie tai, kaip šv. Martynas per šalčius pasidalino apsiaustu su vargeta. Vėliau pirmokai mokėsi dainelių, gamino žibintus. Kitą dieną mokiniai, nešini savo pagamintais žibintais, ėjo aplink mokyklėlę ir dainavo vokiškas daineles, skirtas šv. Martynui.

 

 

PASKUTINIS TARPTAUTINIO PROJEKTO „ES4SS“ MOBILUMAS LIETUVOJE IR AKIMIRKOS, KURIŲ NEĮMANOMA UŽMIRŠTI

PROJEKTO ENVIROMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS MOKINIŲ MOBILUMAS MANRESOJE

PRAKTINIS UŽSIĖMIMAS-VABALIUKO  KONSTRAVIMAS

PROJEKTAS „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“  (ES4SS) SĖKMINGAI ATVĖRĖ PIRMĄJĮ VEIKLŲ PUSLAPĮ

DOKUMENTINIS FILMAS „MICROPLASTIC MADNESS“
 PROJEKTAS „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“  (ES4SS) JAU TURI SAVO LOGOTIPĄ!!!
 NAUJAS ERASMUS +KA122 PROJEKTAS „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) JAU STARTAVO!!!
PROJEKTO „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“  (ES4SS) PIRMASIS PARTNERIŲ NUOTOLINIS SUSITIKIMAS
PROJEKTO „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“  (ES4SS) PRAKTINĖS VEIKLOS
 PROJEKTO „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS“  (ES4SS) EDUKACIJA Į LAPIŲ SĄVARTYNĄ IR KITOS VEIKLOS
VASARA-ATOSTOGŲ METAS? TIKRAI TAIP! O KĄ VEIKĖ PROJEKTO ES4SS NARIAI?
EDUKACIJA-GRAŽIAUSI PASAULIO DRUGELIAI
Šv.Kalėdos  - stebuklų metas!

 

ERASMUS + projekto ES4SS „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOL“  mobilumas TURKIJOJE 2022 m. Spalio 3-7 d.

 

Pirmoji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena

 

Antroji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena

Trečioji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena

Ketvirtoji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena

 

ERASMUS + projekto ES4SS „ENVIRONMENTAL SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOL“  mobilumas SICILIJOJE 2022 m. Lapkričio 7-11 d.

Pirmoji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena

Antroji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena
Trečioji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena
Ketvirtoji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena
Penktoji ERASMUS + projekto SUSTAINABILITY FOR SUSTAINABLE SCHOOLS (ES4SS) mobilumo diena

 

ATSAKINGAS ASMUO UŽ KORUPCIJAI ATSPARIOS APLINKOS KŪRIMĄ:

direktoriaus pavaduotoja ugdymui Birutė Krapauskienė

Gimnazijos antikorupcijos komisija

  • Birutė Krapauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
  • Ingrida Skrodenienė, socialinė pedagogė
  • Danutė Ruseckienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Pareigybės, į kurias pretenduojant turi būti surinkta informacija apie asmenį, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnio nuostatomis.

Informuoti apie galimas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ar kitus tapataus pobūdžio, tačiau mažiau pavojingus teisės pažeidimus galite:

telefonu: 868396829; el. paštu:  Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.   arba Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. 

 

 

KORUPCIJOS PREVENCIJOS PRANEŠIMAS

 

Susidūrei su korupcija? Apie neteisėtus veiksmus Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijoje prašome pranešti el. paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

Galite pateikti informaciją apie gimnazijos darbuotojų neteisėtus veiksmus: korupciją ar veikas, turinčias korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių; taip pat galite parašyti ir apie taisytinas gimnazijos teikiamų paslaugų procedūras, kurios sudaro prielaidas piktnaudžiauti tarnybine padėtimi, neteisėtai priimtas dovanas.

Pranešime nurodykite asmenis, kurie savo veiksmais ar neveikimu padarė ar daro nusikalstamas veikas. Taip pat nurodykite įvykio vietą, laiką ir kitas, jūsų nuomone, svarbias aplinkybes, galinčias turėti reikšmės atliekant vėlesnį įvykio aplinkybių tyrimą.

Jūsų pranešimą išnagrinės gimnazijos Antikorupcijos  komisija ir priims sprendimą dėl informacijos panaudojimo. Antikorupcijos komisija užtikrina asmens duomenų ir suteiktos informacijos konfidencialumą. Asmenys, nenurodę savo kontaktinių duomenų, apie pranešimo tyrimo rezultatus nebus informuojami.

PRIMENAME, kad Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia šmeižti ar melagingai kaltinti kitą asmenį. Už tokius veiksmus numatyta ir baudžiamoji atsakomybė.

Pranešti galima užpildant anoniminę anketą.

 

 

 

Tema:
Jūsų pranešimas:

 


SVARBU ŽINOTI

Susidūrus su korupcijos atveju, visą parą galite kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą telefonu (8 5) 266 3333, elektroniniu paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba užpildydami pranešimą čia.  

 

Antikorupcinis švietimas

Korupcijos prevencija

Nacionalinė kovos su korupcija programa

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas  

Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas

Antikorupcinės aplinkos viešajame sektoriuje kūrimo ir įgyvendinimo vadovas

 

 

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras vykdo Ankstyvosios intervencijos programą. Ši programa yra viena iš pagalbos priemonių, ugdant jaunuolių atsakingą požiūrį į neigiamas alkoholio, cigarečių, kanapių ir kitų psichotropinių medžiagų vartojimo pasekmes, užkertant kelią priklausomybės nuo alkoholio ar rūkymo vystymuisi.

Ankstyvosios intervencijos programa aktuali jaunuoliams, nes:

1.     Kviečia atvirai kalbėtis bendraamžių grupėje ir padeda suvokti psichoaktyvių medžiagų vartojimo pasekmes bei priklausomybės vystymąsi,

2.     Skatina atsisakyti alkoholio ir/ar narkotikų vartojimo,

3.     Ugdo kritinį mąstymą ir motyvuoja pokyčiams.

 

Ankstyvosios intervencijos programą sudaro pradinis pokalbis, 4 praktiniai užsiėmimai grupėje (vieno trukmė 2 val.) ir baigiamasis pokalbis. Dalyvavimas programoje NEMOKAMAS ir konfidencialus, o grupiniai užsiėmimai vyksta 8-12 dalyvių grupėje. Grupės darbą organizuoja kvalifikuoti psichologai.

Norintiems dalyvauti programoje pradiniai pokalbiai organizuojami visą 2022 m. spalio mėnesį, o grupiniai užsiėmimai planuojami lapkričio mėn., adresu: Vaidoto g. 115, Kaunas. Registracija vykdoma pateikiant prašymą leisti dalyvauti programoje el. p.: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba telefonu +37060381413, daugiau informacijos: www.kaunovsb.lt/veiklos-sritys/visuomenes-sveikatos-stiprinimas/ankstyvosios-intervencijos-programa/754

     

Žaisk ir mokykis: veiksmingos patirtinės veiklos mokiniams, siekiant saugoti planetą

 

Gimnazijoje vykstantis projektas ”Fight for Climate change” pasiekė finišo tiesiąją ir norime pasidžiaugti sėkmingai įgyvendintomis veiklomis viso projekto metu. Pagrindinis šio projekto tikslas buvo atrasti ir išbandyti efektyviausias patyrimines, praktines veiklas nukreiptas prieš klimato kaitą, kurios leido mūsų gimnazistams ne tik aktyviai jose dalyvauti, bet ir geriau suprasti šios problemos aktualumą, bei išmokti atsakingai priimti teisingus ir reikalingus sprendimo būdus.  

Sėkmingam projekto veiklų  įgyvendinimui buvo pasirinktos 5-ios temos: „Pažink gamtą“, „Sveika gyvensena“, „Taupyk vandenį“, „Žalioji energija“ ir „Kova su plastiko naudojimu“. Pirmame projekto įgyvendinimo etape projekto dalyviai - mūsų gimnazijos mokytojai ir dalyvaujantys NVO nariai   iš Ispanijos ir Italijos atrinko 15 įvairių praktinių-patyriminių veiklų (po tris kiekvienai temai), kurias  vėliau testavo mokyklose su savo mokiniais.

Ekosistemų tyrinėjimas, biologinės įvairovės supratimas, šiltnamio efektą imituojančių modelių kūrimas, miniatiūrinio pasaulio kūrimas ir medžių sodinimas – visos šios veiklos, kurias buvo atrinktos ir kurias  mokiniai atlikinėjo gilindamiesi į pirmąją temą „ Pažinkime gamtą“. Šios veiklos skatino mokinius tyrinėti, atrasti ir sužinoti daug naujų dalykų apie mus supančią gamtą ir jos tausojimo būdus.

Sveikos gyvensenos skatinimas dar viena tema į kurią gilinosi gimnazistai dalyvaudami  projekte „Sveikatingumo mėnuo“, patyriminėse veiklose „Valgymo žemėlapis“ ir „Maisto etiketės ir kiek cukraus yra produktuose“. Dalyvavimas veiklose ir projektuose padėjo mokiniams suprasti tiesioginį ryšį tarp asmens sveikatos ir aplinkos, pabrėžiant fizinio aktyvumo, gryno oro ir sveiko maisto naudą ir svarbą visų mūsų gyvenimuose.

Esame tikri, kad  visos praktinės veiklos, kurias išmėgino mūsų gimnazistai leido jiems tiesiogiai pajusti aplinkos pokyčius ir jų poveikį mūsų kasdieniam gyvenimui, o įgytos žinios  paskatins  ir įkvėps juos tapti  dar aktyvesniais aplinkos šalininkais besirūpinant gamta.

Viena gimnazistė, aktyviai dalyvavusi testavimo etape, projekto pabaigoje sakė: „dalyvaudama veiklose aš supratau, kad net ir maži žingsniai gali padaryti didelius darbus, kas  mane įkvėpė imtis veiksmų, kurie galėtų padėti mūsų planetai ir suvokti, kad ir aš galiu tapti dalimi didelės aplinkosauginės misijos“.

Tariame nuoširdų ačiū mokytojoms S. Smilgevičiūtei ir J. Mikulėnienei, bei visiems gimnazistams dalyvavusiems projekte ir  tikėkimės, kad visų mūsų mokinių ir mokytojų svajonės vieną dieną pavirs realybe, o  realybė-tikrove. :)

 

PROJEKTO “FIGHT FOR CLIMATE CHANGE” PARTNERIŲ SUSITIKIMAS VALENCIJOJE

 

Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija džiaugiasi turėdama galimybę dalyvauti dar viename “Erasmus +” programos KA210 projekte “Fight for Climate Change” drauge su partneriais iš Ispanijos ir Italijos.  Projektas prasidėjo 2022 m., yra  finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis bei tęsis iki 2024 m. sausio 31 d. Projekto tikslai glaudžiai susiję su klimato kaita žemėje ir jos padariniais mūsų planetai, tvarumo sąmoningumo didinimu, naujų metodų/ mokymo būdų kūrimu ir jų pritaikymu pamokose, mokinių kritinio mąstymo tobulinimu, harmonijos su gamta stiprinimu.

Š.m. sausio 31-vasario 3d. įvyko projekto partnerių pirmasis susitikimas Valencijoje, kuriame dalyvavo mūsų gimnazijos direktorė R. Mikalauskienė , direktoriaus pav.ugdymui I. Žebrauskaitė ir Erasmus + projektų koordinatorė A. Uysaler drauge su projekto kolegomis iš Ispanijos ir Italijos. Susitikimo metu buvo diskutuojama apie veiklas, kurios buvo įgyvendinamos projektui prasidėjus t.y. dar kartą peržvelgta parengtos visų trijų šalių užduotys, projektinės - patyriminės veiklos mokiniams, susijusios su 5-iomis projekto potemėmis: įtraukiosios veiklos lauke, sveikas gyvenimo būdas (siekiant sumažinti mėsos kiekį mitybos racione), vandens saugojimas, žalioji energija ir tvarus plastiko panaudojimas, kurios bus išbandytos dirbant su 11-12 metų amžiaus mokiniais. Taip pat vyko diskusija kokius vertinimo/įsivertinimo įrankius taikyti viso projekto metu, kaip paruošti metodinę medžiagą, kuria vėliau dalinsimės su kolegomis iš kitų ugdymo įstaigų, kokios efektyvios sklaidos priemonės galėtų būti taikomos, aptarti tolimesnio finansavimo klausimai, sudarytas būsimų veiklų planas.

Sekantis projekto veiklos etapas- atrinktų efektyviausių užduočių/projektinių veiklų, susijusių su 5-iomis projekto potemėmis taikymas ugdymo procese, įtraukiant į veiklas 60  ketvirtų-penktų klasių mokinių. Belieka palinkėti visiems projekto dalyviams didelės sėkmės dalyvaujant įvairiose veiklose ir laukti rezultatų.

  

 

 

FightClimateChange!- startuoja dar vienas
KA210 Erasmus+ projektas

 

Šitie mokslo metai mūsų gimnazijai kaip niekad anksčiau gausūs tarptautinių projektų. Smagu, kad ne tik mes renkamės būsimus projektų partnerius, bet ir į mus kreipiasi ugdymo įstaigos, kviečiančios mus bendradarbiauti, dalintis savo gerąja patirtimi bei įgytomis žiniomis.
Taigi, visai neseniai startavo dar vienas tarptautinis Erasmus+ projektas „FightClimateChange“ drauge su dviem nevyriausybinėm organizacijom (UNO ir BASE) iš Ispanijos ir Italijos. Projektas prasidėjo 2022 m., yra  finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis bei tęsis iki kitų metų t.y. 2023 m. lapkričio 1 d. Projekto tikslai glaudžiai susiję su klimato kaita žemėje ir jos padariniais mūsų planetai, tvarumo sąmoningumo didinimu, naujų metodų/ mokymo būdų kūrimu ir jų pritaikymu pamokose, mokinių kritinio mąstymo tobulinimu, harmonijos su gamta stiprinimu.
Projekte dalyvaus mokytojai ir mokiniai. Visos užduotys, projektinės veiklos, patyriminės veiklos bus susiję su 5-iomis potemėmis: įtraukiosios veiklos lauke, sveikas gyvenimo būdas (siekiant sumažinti mėsos kiekį mitybos racione), vandens saugojimas, žalioji energija ir tvarus plastiko panaudojimas.
Mokytojai mėgins atrasti ir taikyti savo pamokose inovatyvius mokymo būdus, įtraukias mokymo formas, kurios būtų ne tik įdomios mokiniams, bet ir naudingos. Tuo tarpu mokiniai atlikinės jiems skirtas užduotis, išmėgins naujas veiklas ir turės pateikti grįžtamąjį ryšį įvertindami naujus mokymo/osi metodus, bei patys save įsivertindami.
Belieka palinkėti visiems didelės sėkmės, kūrybiškumo, naujų idėjų ir žinoma, puikių rezultatų.

Gimnazijos Naujienos
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto
Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambul
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.

KAIP PILDOSI SVAJONĖS DALYVAUJANT TARPTAUTINĖJE „ERASMUS+“ PROGRAMOJE

 

Šį kartą norime su visais ne pasidalinti patirtimis ar žiniomis, įgytomis dalyvaujant “Erasmus+” programos darbo stebėjimo  vizituose ar pedagogų kvalifikacijos  kėlimo kursuose, bet  nuoširdžiai pasidžiaugti savo mokiniais, jų laimėjimais bei pasiekimais dalyvaujat šioje programoje.  Tačiau apie viską nuo pradžių.... .

Kaip žinia, mūsų gimnazija aktyviai dalyvauja tarptautinėje „Erasmus+“ programoje nuo 2014 m. Dalyvavimu tarptautinėse veiklose siekiama prisidėti prie pagrindinio gimnazijos tikslo įgyvendinimo tikint, kad „blogus įpročius nugalėti galima tik šiandien, o ne rytoj“ (Konfucijus).

Mes džiaugiamės kiekvienu mokiniu gimnazijoje, nes kiekvienas mokinys prisideda prie mokyklos bendruomenės kūrimo ir vystymosi, tačiau šiandien norime pasidžiaugti unikalia ir išskirtine vienos mergaitės istorija.

Smilė M. mokosi 8-oje klasėje ir savo gyvenime vadovaujasi viena indų patarle „Menkas pasiekimas pranokti kitus žmones. Tikra pergalė yra pranokti ankstesnįjį save“, paskatinusia ją aktyviai dalyvauti „Erasmus+“ programos projektinėse veiklose, kurios, be abejonės, prisidėjo prie  pokyčių jos gyvenime. Kalbėdama apie kasdieninį savo gyvenimą Smilė teigia: „ Tvarumas ir ekologija yra mano šeimos gyvenimo būdas, mes tikime, kad nuo mūsų elgesio (šiukšlių rūšiavimo, kompostavimo), kasdienių įpročių (aš jau dėviu savo mamytės senus rūbus, nes jie puikūs ir gražūs) priklauso mūsų geras gyvenimas Žemėje. Šį pasirinkimą dar labiau stiprina ir sutvirtina jau trejus metus, net nuo 5-os klasės, trunkanti aktyvi veikla tarptautiniuose „ERASMUS+“ tvarumo ir ekologijos projektuose, kuriuose dar labiau gilinu savo žinias, susipažįstu su kitų šalių žmonių gyvenimo būdu, ekologiškais sprendimais (esu buvusi save išsilaikančiame name, kuris pats „pasigamina“ viską, ko reikia žmogui: renka lietaus vandenį, gamina elektrą). Rengiu įvairius ekologijos projektus ir pristatymus savo mokykloje ir kitose šalyse (paskutinis mano projektas - kojyčių sausinimo kilimėlis, kurį siuvau iš senų marškinėlių).“

Pirmą kartą Smilė sudalyvavo „Erasmus+“ programos KA122 mobilume „Environmental Sustainability for Sustainable Schools“ prieš 3 metus Turkijoje, Gaziantepo mieste. Pagrindinis projekto tikslas buvo ugdyti mokinių ekologinį raštingumą, sąmoningumą keičiant savo požiūrį ir elgesį santykyje su mus supančia gamta. Po metų mergaitė prisijungė jau prie akredituotos „Erasmus +“ programos veiklų įgyvendinimo ir drauge su kitais bendraamžiais išvyko į mobilumą Ispaniją, Manresos miestelį. Patirti įspūdžiai, nauji draugai ir praplėstas akiratis buvo toks įsimintinas ir įkvepiantis, kad vėliau ji prisijungė prie dar vieno „Erasmus+ KA220“ projekto „Climate Actions Start from Local Level“ ir rugsėjo mėnesį išvyko į Stambulą su kitais projekto dalyviais. Stambule Smilei įsiminė ne tik didingi architektūros šedevrai, triukšmingos gatvės ir gardūs vietiniai patiekalai, bet ir ypatinga atmosfera, kurioje susipina Rytų ir Vakarų dvasia, palikdama gilų įspūdį ir norą sugrįžti.... . Dalyvaudama trijuose projektuose, skirtuose ekologinio raštingumo ugdymui ir tvarių įgūdžių taikymui, Smilė įgijo gilesnį supratimą apie aplinkos apsaugos svarbą, išmoko kūrybiškai spręsti su ekologija susijusias problemas bei dar labiau pradėjo praktiškai taikyti tvarias strategijas kasdieniame savo gyvenime. „Dalyvaudama „Erasmus+“ projektuose, aš net nepastebėjau kaip tai tapo mano kasdienybės dalimi – dalyvauti, mokytis, atrasti ir dalintis. Jie tapo gyvenimo nuotykiu ir suteikė man ne tik galimybę mokytis, bet ir įkvėpimą augti, tobulėti bei pritaikyti įgytas žinias praktiškai",-taip teigia Smilė.

 Džiaugiamės Smilės elgesio pokyčiais, sustiprėjusiu sąmoningumu, gilesniu vertybių suvokimu, bet labiausiai norime PASIGIRTI IR PASIDŽIAUGTI  drauge su ja - Smilei paskirta Lietuvos „Maksimalisto stipendija“ (100 eurų per mėnesį) tvarumo ir ekologijos kategorijoje! „Maksimalisto stipendija" – tai stipendija, skirta skatinti ir įvertinti mokinius, pasiekusius išskirtinių rezultatų moksle, sporte, muzikoje, mene, visuomeninėje veikloje, technologijų ir inovacijų bei tvarumo ir ekologijos srityse. O siekiant gauti stipendiją  tvarumo  srityje reikėjo atitikti bent vieną iš pateiktų 8 kriterijų toje kategorijoje. Smilei (8 kl.) drauge su Manvydu (9 kl.) buvo suteiktos stipendijos už  kriterijų „Moksleivio vartojimo įpročiai, požiūris į tvarumą ir klimato kaitą“, o Žygimantui  iš (9 kl.) už pasiekimus mokslo srityje. Sveikiname mokinius ir džiaugiamės kartu su jais dar kartą!

 

 

 

 

 

 

Penktadienį 10 VDU T klasės moksleiviai dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme. Po to vyko moksleivių forumas ir praktinės veiklos. Mūsų gimnazijos moksleiviai pasirinko įtraukiančias „Ultragarso detektyvų“ ir „ Augalų streso atsako tyrimo“ veiklas.
Karjeros specialistė Raminta Milašiūtė
 
 
 
 
 
 

 

ERASMUS+ projektas Stambule: žingsniai link tvaresnės ateities
Visą savaitę mūsų gimnazijos bendruomenės atstovai – mokiniai ir mokytojai – buvo pasinėrę į įdomią ir prasmingą patirtį. Dalyvaudami ERASMUS+ projekte „CLIMATE change starts from local level“, Stambule turėjo puikią progą gilinti savo žinias apie tvarumą ir klimato kaitą.
Daug dėmesio skirta ekofobijos temai, ieškota būdų, kaip įveikti baimę dėl klimato kaitos ir skatinti aktyvų dalyvavimą sprendžiant šią pasaulinę problemą. Dalyvaudami įvairiose veiklose, susitikimuose ir bendraudami su kitais projekto dalyviais iš skirtingų šalių, įgijo naujų žinių ir įžvalgų.
Uždarymo ceremonija tapo šventės akcentu. Tradiciniai turkiški šokiai ir įteikti sertifikatai sukūrė išskirtinę atmosferą. Po intensyvios savaitės, kupinos įspūdžių ir naujų patirčių, mokiniai savaitgalį grįžta namo.
Ši kelionė ne tik praturtino ERASMUS + projekto dalyvių žinias, bet ir paskatino imtis konkrečių veiksmų. Grįžę į gimnaziją, dalyviai dalinsis įgytomis žiniomis su bendruomene ir kartu ieškos būdų, kaip prisidėti prie tvaresnės ateities kūrimo.
 
 
 
 
 
 
 

 

Nuostabu, kai pamokos vyksta kitose erdvėse. 7a klasės mokiniai pasirinko edukacinę išvyką į Tautinės muzikos muziejų ir neapsiriko- patyrė daugybę smagių akimirkų. Būtent nuo skambančių laiptų moderni ekspozicija ir prasidėjo. Jais užlipę mokiniai atsidūrė edukacinėje erdvėje, kurioje galėjo išgirsti bei išbandyti įvairiausius lietuvių liaudies muzikos instrumentus (įvairius pučiamuosius, kankles), klausėsi muzikos įrašų, dalyvavo interaktyvioje pramogoje - sutartinių dainų karaoke. Išbandė jėgas muzikuodami skudučiais, mediniais trimitais, būgnu, daudyte, tabalais, švilpukais, birbynėmis. Tai nuotaikinga ir įdomi kelionė po muzikos instrumentų šalį.
Lietuvių kalbos mokytoja Danutė Ruseckienė ir 7a klasės auklėtoja Vilmantė Kudirkienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Tęsiasi intensyvios ERASMUS + projekto "CLIMATE actions starts at local level" veiklos Stambule. Mūsų gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda kartu su kitais projekto dalyviais lankėsi Stambulo akvariume: čia visi dalyviai galėjo susipažinti su vandenynų bioįvairove, domėjosi vis didėjančiomis ekologinėmis vandens telkinių problemomis. Vėliau veiklos persikėlė į Ataturk arboretum parką. Projekto dalyviams tikrai daug įspūdžių.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penktadienio rytą priešmokyklinukai prisijungė prie respublikinės ir pirmą kartą vykstančios internetinės pamokos „Apie robotus vaikams“, kurią organizavo Šaulių techninės kūrybos centras.
Mokiniams buvo išdalinti darbo lapai, kuriuos pamokoje jie turėjo užpildyti. Mokiniai sužinojo, kokių robotų jau sukurta ir kokių dar tik bus ateityje, Visi pasidalino savo mintimis ir žiniomis. Pasibaigus pamokai vaikai skubėjo konstruoti savo svajonių robotų.
Mokytoja Agnė Šnaider
 
 
 
 
 
 
 

 

Spalio 10 dieną minima Pasaulinė psichikos sveikatos diena. Šios dienos proga gimnazijoje mokiniai buvo pakviesti atkreipti dėmesį į savo psichikos sveikatą ir išbandyti įvairius būdus nurimti. Klausydami raminančios muzikos, bandė lipdyti, spalvinti, pačiupinėti smėlį ar „slaimą“, o gal tiesiog pasigamino antistresinį kamuoliuką. Tiek mažiems, tiek didesniems netrūko emocijų ir potyrių. Tikimės, kad išbandyti nusiraminimo būdai pravers susidūrus su iššūkiais, kai emocijos netilps širdelėse.
Gimnazijos psichologės Simona ir Greta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Paskutiniais dešimtmečiais energijos vartojimas pasaulyje sparčiai augo, todėl labai svarbu efektyviau naudoti energijos išteklius ir mažinti švaistymą. Šią savaitę buvo minima "Energy saving week", kurios metu mokiniai svarstė, kokius energijos taupymo būdus galėtų pritaikyti namuose ir mokykloje, bei aptarė atsinaujinančių energijos šaltinių svarbą ir galimybes.
Visuomenės sveikatos specialistė S. Čepienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

5b kl. mokiniai labai norėjo aplankyti globojamus keturkojus ir nuvežti jiems dovanų. Auklėtoja Jolanta Čėsnienė ir mokytoja Kristina Alesienė mielai nuvyko kartu su penktokais į Kauno gyvūnų gerovės namus "NOJUS". Dėkojame 5b klasės tėveliams už pokalbį su vaikais apie tai, kaip gyvūnai patenka į prieglaudas, už paaukotas "vaišes" šeimininkų paliktiems keturkojams.
Mokiniai suprato, kad laikas, skirtas beglobiams gyvūnams, labai prasmingas. Galbūt kai kurie mokiniai taps savanoriais ir dažniau pasirūpins keturkojais.
Ačiū "Nojaus" darbuotojams už galimybę apsilankyti.
Auklėtoja Jolanta Čėsnienė
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

3d klasės mokinius aplankė klasės draugo mama - odontologė. Trečiokai susidomėję klausėsi pasakojimo apie odontologo profesiją ir dantų priežiūrą. Vėliau visi pabandė taisyklingai išsivalyti dantis.
Mokytoja Alina Kiaulakytė
 
 

 

Šį ketvirtadienį 6-10 klasių moksleiviai turėjo galimybę apsilankyti Pulkininko Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono Atvirų durų renginyje. Gimnazistai artimiau susipažino su kariuomenės veiklomis ir išbandė technikos galimybes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Norime pasidžiaugti 6-7 klasių mokinių meniniais gebėjimais, savo jausmų išreiškimu piešiant kubizmo stiliaus piešinius.
Dailės mokytoja I. Makūnienė